lis 162021

Dlaczego warto spożywać nerkowca?

Dlaczego warto spożywać nerkowca?

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że nerkowiec ma znacznie większą liczbę właściwości zdrowotnych i wartości odżywczych, niż mogłoby się wydawać. Wspomniane orzechy wyróżniają się przede wszystkim słodkim i delikatnym smakiem. Ponadto zapobiegają rozwojowi cukrzycy typu 2.

Produkt zapobiega chorobom serca i nadciśnieniu

Należy mieć świadomość, że orzechy nerkowca doskonale wspomagają pracę układu sercowo-naczyniowego. Jest to spowodowane zawartością w składzie niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych. Ich najważniejszym zadaniem jest zapobieganie podnoszenia się poziomu trójglicerydów czy cholesterolu. Nie można zapomnieć, że dbają o kondycję naczyń krwionośnych. Godny uwagi jest fakt, że omawiane nerkowce są prawdziwą skarbnicą potasu. Składnik ten zarówno obniża ciśnienie tętnicze, jak i powoduje, że serce bije regularnie. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że w nerkowcach znajduje się także magnez, witamina K. Warto wiedzieć, że omawiany rodzaj orzechów rekomendowany jest także w diecie DASH.

Orzechy nerkowca na zdrowe paznokcie oraz włosy

W orzechach nerkowca znajdują się cynk i selen, które umożliwiają zachować piękne paznokcie i włosy. Należy mieć świadomość, że produkt zalecany jest osobom zmagającym się z przetłuszczającymi i słabymi włosami. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że nerkowce zawierają cynk przeciwdziałający wypadaniu włosów.

Zastosowanie w kuchni

Nerkowce można spożywać solone, prażone czy oblane czekoladą. Ponadto wyróżniają się delikatnym, lekko słodkim i oryginalnym smakiem. Warto wiedzieć, że świetnie zdadzą egzamin, jako dodatek do sałatek czy baza do deserów. Godny uwagi jest fakt, że w kuchni indyjskiej dodawane są praktycznie w całości do różnych rodzajów curry. Ponadto istnieje możliwość zrobienia z omawianego rodzaju orzechów masła orzechowego. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że są znacznie zdrowsze od orzechów arachidowych. Cechują się bowiem korzystniejszym stosunkiem kwasów omega-3 do omega-6. Zawierają również w swoim składzie duże ilości magnezu, żelaza czy cynku.